úterý 30. srpna 2016

Bylinná osvěžující a hydratační voda od Havlíka

Naše začátky byly trochu nejisté. Když jsem tuhle hydratační vodičku dostala k testování od eshopu Fyto-kosmetika, honilo se mi hlavou tisíce myšlenek. Jak ji mám používat? K čemu mi vlastně bude? Potřebuju ji? Povedu díky ní lepší a plnohodnotnější život?? I přes počáteční rozpaky jsem se jí rozhodla dát šanci. A jak jsme na tom teď? Máme se rády!

Bylinná osvěžující a hydratační voda má být vhodná zejména pro dehydratovanou a unavenou pleť z vytápěných či klimatizovaných prostor a elektronického smogu. Složení je následující:

Aqua, Glycerin, Propanediol, Urtica Dioica Extract, Saccharide Isomerate (PENTAVITIN®), Solanum Tuberosum Pulp Extract, Mel Extract, Hippophae Rhamnoides Fruit Extract, Caprylyl Glycol, Lavandula Angustifolia Oil, Polyglyceryl-10 Laurate, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Alcohol, Sodium Levulinate, Sodium Anisate, Sodium Phytate, Sodium Citrate, Citric Acid, Parfum (z přírodních esenciálních olejů), Linalool

Přípravek obsahuje poměrně zajímavé extrakty jako například kopřivu, bramboru, med nebo třeba rakytník. Co může být ale poměrně ožehavým tématem, je glycerin hned na druhém místě, tak jak to u Havlíkových produktů často bývá. O glycerinu jsem se vykecávala v minulém článku. V krátkosti - glycerin je látka, která na sebe váže vodu. Díky tomu pokožku hydratuje a zvlhčuje. Potíž je ale v tom, že ve vysokých koncentracích (nad 30 %, někde se uvádí, že nad 10 %) přitahuje vodu z hlubších vrstev pokožky a tím pleť naopak vysušuje.

Samozřejmě mi to nedalo a asi dvě vteřiny po tomto zjištění jsem už nepříčetně sepisovala dotaz na facebooku Havlíkovy přírodní apotéky. Poslušně hlásím, že v tomto případě se vůbec nemusíte bát! Koncentrace glycerinu v Havlíkových výrobcích se totiž pohybuje mezi 2 % až 4 %. Při takové koncentraci je glycerin pro pleť velmi prospěšný. Možná vám vyvstává otazník i u složky propanediol. Jde o přírodní látku, která se získává z kukuřice a má rovněž za úkol zvlhčovat pokožku.




A po chemické přednášce se konečně dostáváme k samotnému produktu. Vodu používám denně a musím uznat, že zvlášť v těchto vedrech je použití ohromně příjemné! Pleť se po ní zdá být hydratovaná, hebká a spokojená. Díky glycerinu vytvoří na pleti jemný film, který ji chrání před okolními vlivy. Když jsem líná se večer namazat, stříknu na sebe trošku vody, abych pleti nějakou tu hydrataci dopřála, a je to. Aplikace na mě zároveň působí i relaxačně, protože voda má čistou bylinkovou, převážně levandulovou vůni. Rozprašovač je tak akorát jemný. Není to tedy vyloženě mlha, ale běžně se přestříkávám, i když mám na sobě řasenku, a nikdy se mi nerozmazala.

Momentálně ji ale nejraději používám na tělo. Pokaždé, když cítím, že horkem každou chvíli zkolabuji, celá se vodou ošplíchnu a hnedka je mi o poznání lépe. Voda krásně osvěží a probudí. Možná si říkáte, že v takových chvílích by mi prokázala stejnou službu i obyčejná voda v rozprašovači. Jenže obyčejná voda nevoní tak nádherně po levanduli a navíc pokožce nedodá potřebnou dávku hydratace, poněvadž voda sama o sobě vysušuje.

Zjistila jsem, že vodička výborně poslouží i jako pomocník při rozčesávání vlasů. Po mytí se mi občas stává, že se mé super jemné vlásky přemění v chumel, při jehož zdolávání koketuji s myšlenkou vzít nůžky a celé to prostě odstřihnout. S pomocí bylinné vody jdou ale rozčesat mnohem lépe a navíc se nemusím nervovat, jestli na ně nechlístám něco s přídavkem silikonů nebo jiných chuťovek.

A teď můj poslední poznatek - perfektně funguje i na odpušení zvířat! Náš jorkšír totiž využije každou příležitost vyválet se v něčem „voňavém“, ať už je to rybina nebo ještě něco horšího. Nedávno se mu to podařilo, když jsme byli na chatě a měli jsme těsně před odjezdem. Při představě, že s ním budeme muset vydržet zhruba hodinovou cestu domů, jsem ho v zoufalství přestříkla bylinnou vodou a smrádek se asi o 90 % zmírnil. A ještě měl k tomu lesklou srst :D Je to tedy skvělé provizorní řešení. A aby těch zvířátek nebylo málo, bylinnou vodou se nebojím stříkat ani našeho papouška, který se v různém rosení, šplíchání a čvachtání přímo vyžívá.

Balení o obsahu 200 ml seženete TADY, a to za 239 Kč. Nově se navíc začala vyrábět i menší „kabelková“ verze v objemu 50 ml.



Po vypotřebování se mi po ní určitě bude stýskat, ještě ale nevím, jestli natolik, abych si ji pořídila znovu. Tohle dilema ale naštěstí nemusím řešit v dohledné době, protože voda téměř neubývá!

Máte doma pleťovou vodu? Na kolik způsobů ji používáte? :)

24 komentářů:

  1. Tuto vodu mám v koupelně už dlouho. Používám ji hojně a ubývá jen minimálně. Mám ji hodně ráda, krásně voní a je extra příjemná na obličeji. Zkusím ji i na tělo, zvířata doma nemám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Občas ji podezřívám, jestli není náhodou bezedná :D Vyzkoušej to, je to príma osvěžení. Dokud je ještě aspoň trochu letní počasí :)

      Vymazat
  2. Takove pletove vody v rozprasovaci mam moc rada, nejvice jsem si zatim oblibila matovou od Saloos, ta byla skvela :) A tahle vypada taky skvele :)
    Lovely imperfections | Giveaway

    OdpovědětVymazat
  3. Takove pletove vody v rozprasovaci mam moc rada, nejvice jsem si zatim oblibila matovou od Saloos, ta byla skvela :) A tahle vypada taky skvele :)
    Lovely imperfections | Giveaway

    OdpovědětVymazat
  4. Skvěle napsaná a podrobná recenze! :-)
    Nejvíc mě pobavila část s odpušením :-D vzpomněla jsem si na mého milovaného psího kamoše Čendíčka, protože to vyválení v čemsi echt smradlavém považuje za zlatý hřeb dne taky :-D
    Bebe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy si říkám, jestli to není podrobné až moc :D Ale děkuju za pochvalu, od tebe opravdu mooc potěší! :))
      Jak tak koukám, tuhle zálibu mají asi všichni psíci stejnou :D

      Vymazat
  5. Ja na také osvieženie pleti či tela zvyčajne používam minerálnu vodu, ale aj táto vodička vyzerá veľmi dobre :)

    OdpovědětVymazat
  6. Vodicka vypada velmi dobre a libi se mi i to, ze je tak multifunkcni. Ikdyz jsem zklamana z Krasne slecny, tuto vodu urcite rada vyzkousim👍

    Andreablog

    OdpovědětVymazat
  7. Ja mam doma asi tri a striedam ich podla potreby. Vacsinou ich pouzivam na osviezenie, po pouziti masky a napr levandulovu ak mam stres :)
    Pozyvam na luxusnu GIVEAWAY o setrnu kulmu ROWENTA a balicek kozmetiky DOVE. Tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2016/09/obrovska-dove-rowenta-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  8. Máš krásný blog :) a moc hezké fotky :)
    http://nicoleshyblog.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Já jsem od Havlíka měla pár produktů a nevyhovoval ani jeden. Od té doby s ním nekamarádím a ani kamarádit nechci :D.

    fellienm.com

    OdpovědětVymazat
  10. Havlík mě dlouho láká, chtěla bych něco vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat
  11. Ufff, tak ještě, že to nakonec všechno dobře dopadlo :) Myslím, že fakt v těchto vedrech musí být super, hlavně třeba když cestuješ, to já mám hodně vysušenou pleť a potřebuji ji vždy nutně osvěžit, na to by byla pro mě jako dělaná :) A že je dobrá i u těch zvířat, tak to by mě teda vůbec nenapadlo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, přesně na tohle se perfektně hodí :) To víš, když už mam takovouhle pěknou bylinnou vodu, tak se s ní musím podělit i s ostatníma :D

      Vymazat
  12. Také ji mám doma a velice jsem si ji oblíbila! Na pleti je příjemná a přesně takovéhle vody mám moc ráda:)
    Simushka in Bubblegum

    OdpovědětVymazat
  13. Také ji mám doma a velice jsem si ji oblíbila! Na pleti je příjemná a přesně takovéhle vody mám moc ráda:)
    Simushka in Bubblegum

    OdpovědětVymazat