neděle 15. října 2017

VOONO: Barva na vlasy Dark Brown

Já a moje vlasy... věčný boj, který kupodivu nikdy nehodlám vzdát. V krátkosti - mé vlasy jsou jemné, řídké, nepoddajné, rozlítané a rychle se mastí. Po nevhodných šamponech mam navíc jako bonus lupy a silně svědící pokožku hlavy. S faktem, že divokou lví hřívu nikdy mít nebudu, už jsem se smířila, ale pořád tak nějak doufám v zázrak. V zázrak, který by potlačil všechny nedostatky a vykouzlil mi na hlavě vlasy pevnější, lesklejší, zdravější a prostě celkově krásnější. A víte co? Já ten zázrak našla. A jmenuje se henna.

Dnes nebude řeč o jen tak ledajaké henně. Bude řeč o VOONO henně. VOONO je sympatická česká firma prodávající přírodní hennové barvy na vlasy. Zakládá si především na kvalitě použitých surovin, od čehož se samozřejmě odvíjí i následná efektivnost barvení.



Jistou zkušenost s hennou už mám, není to tedy mé první barvení. Z vyzkoušených značek mohu vyjmenovat např. Khadí, Five Fives nebo Henné Color. Průběh byl pokaždé stejný - barva krásně chytla, ALE (!) během prvního umytí šla komplet dolů. Ani si nedovedete představit tu frustraci, když víte, že jste našli něco, co s vašimi vlasy dělá zázraky, a navzdory všem internetovým diskuzím, které varují, že henna drží na vlasech jako přibitá a v podstatě není jiná šance, jak ji dostat dolů, než nůžkama, vám ve finále vydrží pouhé tři dny :(

Když mi tedy přišla nabídka od Voono, jestli bych nechtěla vyzkoušet jednu z jejich barev, po které jsem stejně už nějaký ten pátek pokukovala a upínala k ní veškeré své zbývající naděje, s radostí jsem ji přijala. Jaká jiná henna, než od Voono, by na vlasech měla držet, ne? Pro info ještě přikládám to nejkrásnější složení, jaké barva na vlasy vůbec může mít. Jedná se o odstín Dark Brown.

SLOŽENÍ: Amla (Emblica Officinails), Shikakai (Acacia Cancinna), Brahmi (Bacopa Monnieri), Baheda (Terminilia Bellarica), Bhringraj (Elcipta Alba), Indigo (Indigo fera Tinctoria), Henna (Lawsonia Inermis)

Rozhodla jsem se, že si celý výsledek zdokumentuju, abych viděla, jak barva na vlasech drží a jak se mění. Nejvíc mě baví první fotka, kde je vidět jasný rozdíl "před" a "po" :) Po henně jsou kvalitní, lesklé, pevné, jakoby upravenější a mají i větší objem. Získávají tmavší a sjednocenější barvu bez červených odlesků, kterých jsem se původně taky bála. Jak můžete vidět na fotce - nehezké odrosty coby pozůstatek chemického barvení z dřívějších dob jdou samy o sobě už do zrzava. A jak se na to dívám, přijde mi, že henna onu “zrzavost“ dokonce i lehce potlačila.


Tak jsme se postupně dobrali až sem - k finálnímu rozuzlení, jestli mi henna od Voono na vlasech vydržela či nikoli. Oproti jiným dosud vyzkoušeným hennám vidím určité rozdíly - barví krásně, intenzivně a během kratší doby. Dokonce i přečkala první mytí! Postupně se sice opět začala vymývat, ale už v menší míře, než u jiných značek. Na další fotce můžete vidět stav po 3 umytích. Myslím, že na mě je to docela úspěch :)


Dalším významným plusem Voono henny je skutečnost, že mě po ní nesvědila hlava. Když jsem vždycky nechávala působit hennu, mohla jsem se uškrábat! To u Voono nehrozí. Doporučuji přečíst tento článek, kde se dočtete o tom, jak poznat kvalitní hennu.

Dospěla jsem k závěru, že postupné vymývání je zapříčiněno hlavně mými vlasy. Možná je to strukturou či typem vlasů...? Jinak si to nedokážu vysvětlit, protože chemické barvy, které by mohly znesnadnit přilnutí barvy k vlasu, nepoužívám už roky, a šampony se silikony zrovna tak. Někde jsem četla, že henna nejlíp drží na vlasech zničených či poškozených. Takže je taky možné, že je mám málo zničené :D

Zajímá mě, jak drží henna vám? Uvítám jakékoli rady, jak prodloužit její výdrž! :)

13 komentářů:

  1. Koupila jsem si už dvakrát stejný odstín barvy Voono a po použití druhého balení nemůžu uvěřit, jak mám vlasy uhlazené a lesklé. Nevím, jestli je to způsobeno zrovna tou barvou nebo šamponem, který jsem během té doby používala, každopádně jsem spokojená. Voono krásně chytne, přesně jak píšeš, žádné teplé tóny. Jinak já mám zase problém s výdrží právě u Voono - všechny předchozí Henny mi držely dobře a Voono už po druhém mytí dost ztratilo na tmavosti a celkově se mi brzy vymývá. I tak si ji ale budu kupovat dál, stojí za to :) Jinak si myslím, jak ti hůře drží Henny, že je to opravdu těmi hladkými jemnými vlasy (kéž bych takové měla, moje (jsou) byly hrubé a drsné na dotek, spíš zničené...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je zajímavé, každý to má fakt úplně jinak :) A co já bych zase dala za hrubé vlasy! :D S těmi jemnými je to fakt za trest.. hrozně se zacuchávají, pořád jsou rozlítané, v podstatě je nejde upravit a o nějakém objemu si můžu nechat zdát :D Ale každý asi chce, to co nemá :)

      Vymazat
  2. Dlouho mi žádná henna na vlasy nechytala, až jsem narazila na Henne color. Ta mi chytá krásně do červena. Ale bohužel se mi taky vymývá :( po 14 dnech to už vůbec není to, co po obarvení. Každopádně až budu v listopadu barvit chci zkusit taky tu od Voona :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já myslela, že se vymývají jen tmavé barvy kvůli indigu a ona i ta normální.. :/ Ale jsem zvědavá, jak ti sedne Voono ;)

      Vymazat
  3. Když jsem si četla úvod článku, jako bych četla o mých vlasech :-) zkusit přírodnější barvu mě láká už dlouho, ale vždycky stejně skončím u mé kamarádky kadeřnice... no snad se k tomu někdy dokopu a odhodlám :-)
    All my cosmetics

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě do toho jdi! :) Protože právě na tyhle vlásky je henna jako dělaná. Pokud se teda nevymejvá, ale já jsem výjimečný případ :D

      Vymazat
  4. Krásné vlásky! :) Nic takového jsem nezkoušela :) Teda jednou jsem Hennu z drogerie měla, jinak nic.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, děkuju moc! :) Ty máš krásné vlásky od přírody, kdežto já je musím vylepšovat hennou :D

      Vymazat
  5. Tento odstín mám koupený. Nejdřív jdu ale na střih a pak se obarvím. Zaujala mě hnědá barva s chladnými odstíny. Těch do zrz jsem si už užila dost. Vyzkoušela jsem více značek, tak jsem zvědavá...co mě ale trápí je, že i když se nebarvím chemickými barvami alespoň 3 roky a řekla bych, že ty zničené vlasy od chemického barvení už mám pryč, tak se mi vlasy hrozně třepí. Přitom se nefénuju, nenanáším žádné laky, tužidla...čím to může být? Hřebenem?
    Jana

    OdpovědětVymazat
  6. Tá farba vyzerá skvelo. Ja si musím počkať na kaderníctvo lebo mám 3 farebné vlasy a chcem ich zjednotiť. A inak na vlasy by si mala skúsiť šampón od Epochu ktorý ti pomôže zo šupinkami alebo potom Nutriol ktorý je zase dobrý na zhustenie vlasov.

    VIKTORIÁNSKA MÓDA V MODERNOM ŠATE

    OdpovědětVymazat
  7. vlásky ti henna krásne zafarbila,vyzerajú zdravšie, na zahustenie skús chinínovú vodu :)
    leekralovaa

    OdpovědětVymazat